5 sposobów uniknięcia stresu!

0
191

Stres działa z zaskoczenia. Nie jesteśmy na niego przygotowani, poddajemy mu się, a przecież bez problemu można się go pozbyć. Oto pięć prostych sposobów, jak uniknąć dręczących nas silnych emocji.

Skup się na swoim oddechu!

Zaczerpnij powietrze głęboko, aż do przepony! Długie i spokojne oddechy ułatwią przywrócić spokój naszym myślom i emocjom, a nawet zrelaksować cały organizm. Zapomnij na chwilkę o wszystkim, co cię nurtuje i skoncentruj się na pracy z oddechem. Nabierz powietrza do płuc, a po chwili powoli je z siebie uwolnij. Powtórz ćwiczenie ze spokojnym oddechem minimum pięć razy.

Schowaj się na łóżku!

Zakop pod kocem lub kołdrą, wystawiając tylko nos, żeby jednak spokojnie oddychać. Najlepiej, to zdrzemnij się wtedy. Ale jak ci się nie uda zasnąć w ciągu dnia, to przynajmniej mocno się skup na próbach oddania się w objęcia Morfeusza. Sen jest niezwykłym, magicznym i najlepszym lekarstwem na stres i związany z nim dyskomfort. Krótka drzemka pozwoli się uspokoić i na pewno ukoi nerwy. Samo leżenie już działa wyciszająco.

Zjedz czekoladę!

Wiele jest powodów, dla których po zjedzenie tabliczki czekolady błyskawicznie poprawia się humor. Z chemicznego punktu widzenia, podobno nie ma żadnej różnicy między stanem miłości, a odczuciami następującymi po spożyciu tabliczki dobrej czekolady. Miazga kakaowa zawiera w swoim składzie wiele pożytecznych przeciwutleniaczy, witamin, składników mineralnych, a nawet endorfin, które pozytywnie wpłyną na funkcjonowanie bez względu na zagrażającą nam dawkę stresu.

Ucieknij do miłych wspomnień lub marzeń!

Znowu musisz oderwać się od rzeczywistości, która przytłacza. Dzieciom wychodzi to podobno najlepiej, ale przecież wewnętrzne dziecko cały czas żyje w tobie. Więc jeśli poczujesz zbliżającą się eksplozję złości, czy frustracji, to ucieknij w świat wyobraźni! Przyjemne wspomnienia lub niezrealizowane jeszcze, upragnione marzenia mają potężną moc i ogromny wpływ na stan emocjonalny organizmu.

Weź prysznic lub kąpiel

Podczas napadu stresu pocimy się bardziej niż zwykle. Wydzielany wówczas pot czuć dużo intensywniej. Pozbądź się zapachu stresu, z poczuciem, ze zmywasz stres ze swojego ciała. Woda uspokaja, a jeśli wtedy będziesz śpiewać, to na pewno zdenerwowanie minie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here