Dbaj o ciało i skórę podczas odchudzania

0
310

Nie promuję odchudzania. Nie podoba mi się też fakt, że wynika ono z innych przyczyn niż zalecenie lekarza, czy dietetyka wydane w trosce o zdrowie. Jeśli jednak odchudzasz się, to pamiętaj, ze w trakcie tego procesu zachodzą radykalne zmiany w organizmie, które wymagają dodatkowej troski o ciało.

Prawdą jest, ze odchudzanie może poprawić nasze samopoczucie psychiczne, bo na pewno łatwiej jest żyć pośród innych dostosowując się do oczekiwań kulturowych. Jest też elementem wczesnej profilaktyki zdrowotnej. Pod warunkiem jednak, że jest efektem odpowiednio dobranej diety, stylu życia i zachodzi w odpowiednim tempie.

Dla wielu z nas odchudzanie, to metoda, która ma zapewnić zgrabną sylwetkę, ale również młodszy wygląd. Przecież żyjemy w czasach nie tylko zdominowanych kanonem cielesnego piękna, ale też w świecie, w którym wszyscy mamy być młodzi… Żeby jednak wysiłek włożony w proces utraty wagi przyniósł zamierzony efekt, musi on przebiegać w sposób umiarkowany i przemyślany.

Dlaczego odchudzanie powinno przebiegać bez pośpiechu, stopniowo, w naturalnym rytmie organizmu? Nagła utrata masy ciała jest szokiem dla organizmu. Spada kondycja oraz masa i siła mięśni, co – w zależności od sylwetki – będzie prowadzić do różnych zmian w wyglądzie. Skóra też może nie nadążać za zmianami wagi. Najmniej przyjemna i estetyczna może być utrata elastyczności układu mięśniowego oraz skóry, która może być naprawdę nieprzyjemnie obwisła w różnych miejscach ciała. Jeśli zauważymy, że mocno wiotczeją przede wszystkim mięśnie twarzy, szyi oraz dekoltu, to wizualny efekt odmłodzenia ciała będzie dokładnie odwrotny.

Gwałtowne chudnięcie nie daje ludzkiej skórze odpowiedniego czasu do naturalnego procesu kurczenia się. Warto też pamiętać, że wraz z wiekiem kobieca tkanka tłuszczowa magazynuje się i gromadzi nierównomiernie, zapełniając ciało różną ilością tłuszczu w różnych fragmentach ciała. Nagła utrata wagi ułatwi nieproporcjonalne zmiany objętości różnym partiom ciała, niekoniecznie według naszych wstępnych oczekiwań stawianych odchudzaniu.

Naturalne tempo utraty wagi jest uwarunkowane początkowym rozmiarem masy ciała oraz wiekiem, dlatego na pewno warto konsultować się każdorazowo z dietetykiem lub lekarzem. Uznaje się często, że bezpiecznie można chudnąć jeden kilogram w ciągu tygodnia.

Jednak nie tylko tempo odchudzania, ale również cały styl życia ma znaczenie dla wyglądu i skóry. Wzrasta wtedy zapotrzebowanie ciała na tlen, który przecież i tak jest niezbędny do życia. Wietrzenie pomieszczeń, spacery i przebywanie na łonie natury będzie kojące dla skóry, ulegającej biochemicznym zmianom.

Spacery, przebywanie na świeżym powietrzu to już wstęp do aktywności fizycznej, która jest też organizmowi potrzebna podczas utraty wagi. Regularna, zróżnicowana gimnastyka, prowadzona co dwa dni ma za zadanie zapewnić aktywność wszystkim grupom mięśni ciała, co umożliwi uzyskanie zgrabnej sylwetki. Jeśli aura pozwala, to warto też wsiąść na rower. Zbawienny dla skóry i mięśni może też okazać się profesjonalny masaż.

Pod żadnym pozorem nie zaniedbuj też snu podczas odchudzania. Spanie to regeneracja, która może równoważyć spadek kondycji wywołany utratą masy ciała. Sen pozwoli też szybciej dojść do ładu naszej zmieniającej rozmiar skórze. Poza tym, zmiany zachodzące w organizmie podczas procesu chudnięcia mogą wymagać większego zapotrzebowania na sen. Lekceważenie tego faktu nie tylko odbije się na wyglądzie ciała i skóry, ale dodatkowo może wpędzić nas w różne zaburzenia snu.

Dodatkowo, nieestetyczne zmiany skóry mogą też potęgować używki. Palenie tytoniu i picie alkoholu jest zbrodnią dla skóry przyspieszającą efekt jej starzenia. O wpływie alkoholu na wygląd przeczytasz też w artykule Czy alkohol traktuje kobiety gorzej niż mężczyzn?

Elastyczna skóra wymaga odpowiedniego nawodnienia, a podczas utraty masy ciała, woda jest jeszcze bardziej potrzebna. Ze względu na to, opalanie ciała i szorowanie go mydłem nie powinny iść w parze z odchudzaniem. Odpowiednie, naturalne nawilżenie i natłuszczenie skóry podczas spadku wagi jest dużo trudniej osiągnąć, a łatwiej wtedy jest przesuszyć skórę.

Woda przy odchudzaniu nie tylko powinna być pita w większej ilości, ale i częściej dostarczana bezpośrednio na skórę. Najlepiej w postaci naprzemiennego prysznica zimnej i ciepłej wody.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here