Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

0
1519

Twoje ciało nagle stało się opuchnięte? Organizm magazynuje w ten sposób zbyt dużą ilość wody w tkance podskórnej. Poznaj proste metody sprzyjające pozbyciu się nadmiaru wody.

Woda jest zbawienna dla organizmu, więc jej spożywanie jest istotne i właściwe. Należy ją jednak spożywać w umiejętny sposób. Opuchlizna w postaci nadmiaru wody jest wywołana nieprawidłowym nawadnianiem. Tak ludzki organizm broni się przed odwodnieniem. Jak więc sobie samemu radzić z nadmiarem tej życiodajnej substancji? Jak się pozbyć nadmiaru wody z ciała?

Najlepsze efekty możesz osiągnąć zmieniając swój dotychczasowy styl życia. Może to za mało ruchu, brak snu i nadmiar używek? Spacery, bieganie oraz wszelka inna aktywność fizyczna pozbawią cię nagromadzonej w ramach zapasów wody. Pod wpływem wysiłku powstaje pot, naturalnie wydalający nadmiar wody z ciała. Dodatkowo, z potem wydala się z organizmu nadmiar sodu, odpowiedzialny w pewien sposób za magazynowanie wody. Zadbaj też o właściwe nawadnianie swojego ciała, czyli picia od minimum 1,5 do 2 litrów wody w ciągu dnia.

Spożywanie większej ilości czystej wody w celu pozbycia się z tkanki podskórnej jej nadmiaru? Tak, dokładnie! Picie wody małymi łyczkami i niewielkiej porcji jednorazowo, ale przez całą dobę łącznie zalecanej ilości wody powoduje, że jej transport do wnętrza komórek jest właściwy. W ten sposób powraca właściwa cyrkulacja tego płynu, a organizm awaryjnie jej nie zatrzymuje.

Ogranicz spożywanie soli. Często to jej nadmiar jest winowajcą odpowiedzialnym za magazynowanie się wody w tkance podskórnej.

Pij regularnie napary z ziół oraz ziołowe herbatki. Zalecane są susz z pokrzywy, mniszka lekarskiego, pieprzu cayenne, cykoria oraz skrzyp polny i nawłoć. Znajdziesz też w sklepach moczopędne suplementy diety bazujące na ekstraktach powyższych roślin, które mogą pomóc w usunięciu nadmiaru płynu z organizmu.

Pomasuj delikatnie napuchnięte miejsca. Używaj kolistych ruchów. Żeby poprawić krążenie limfy, zacznij masaż od dolnych partii ciała, powoli zmierzając ku jego górnym partiom.

Błonnik w codziennej w diecie może okazać się zbawienny w walce z nadmiarem wody zalegającym w jelitach. Jego źródłem mogą być otręby zbożowe, pieczywo żytnie, pieczywo razowe, kasza, niełuskany ryż, rośliny strączkowe i owoce.

Czasami nawet powyższe zalecenia mogą nie zmniejszyć ilości nagromadzonej w nas wody. Warto wtedy wykonać odpowiednie badania diagnostyczne pod kontrolą lekarza. Nagromadzona woda nie musi być jednak dowodem jakiegoś schorzenia. Jeśli uważnie śledzisz swój cykl, to zauważysz zapewne regularne zmiany w gospodarce hormonalnej organizmu, które są też związane z gromadzeniem wody. Zaburzenia następują nawet na dziesięć dni przed menstruacją. Niestety, zatrzymania wody wiążą się również z menopauzą i dotyczą ogromnej większości kobiet w tym okresie życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here