Warto widzieć! Jakie ćwiczenia poprawią wzrok?

0
141

Cywilizacja jest bezwzględna dla ludzkich oczu. Cały czas przybywa osób noszących okulary lub soczewki kontaktowe. Pozytywne jest jednak to, że same, wykonując proste ćwiczenia w domowych warunkach możemy wpłynąć na poprawę wzroku lub przynajmniej powstrzymać jego psucie się.

Oczy często mogą zachować sprawność dzięki ich regularnemu, czyli codziennemu ćwiczeniu, tak jak i pozostałych mięśni naszego ciała. Co więc można spróbować zrobić w celu korekcji lub utrzymania dobrego stanu wzroku?

Mrugaj!

Gapiąc się w ekran smartfona lub komputera, koncentrujemy się na treści i niekiedy zapominamy o mruganiu, jako czynności bardzo ważnej dla kondycji oka. Możemy patrzeć bez mrugnięcia w ekran nawet przez całą minutę, a to jest niebezpieczne dla zdrowia naszego zmysłu wzroku.

Postaraj się przez kolejne trzy minuty mrugać regularnie co trzy sekundy. Co czujesz po zakończeniu zadania?

Mruganie jest też ważne w relacjach międzyludzkich! Znamy ludzi, którzy wpatrują się w nas podczas rozmowy bez mrugnięcia oka. Mruganie podświadomie traktujemy jako znak, że nasz rozmówca jest do nas przychylnie nastawiony.

Oczy zasłoń dłońmi i mrugaj!

Najpierw kilka głębokich wdechów, zanim rozpoczniesz ćwiczenie. Usiądź wygodnie z zamkniętymi oczami. Zakryj oczy szczelnie dłońmi w ten sposób, żeby twoje palce znalazły się na czole. Sprawdź, czy możesz swobodnie mrugać w ciemności. Pozostaw dłonie na twarzy przez 15 sekund, zabierz je i zakryj twarz ponownie, wykonuj to ćwiczenie trzy minuty.

Oglądaj ósemkę!

Wyobraź sobie gigantyczną ósemkę, która znajduje się 15 metrów bezpośrednio przed tobą. Obróć ósemkę poziomo i powoli śledź obrys figury swoim wzrokiem. Wykonuj to ćwiczenie starannie i powoli. Niech twoje oczy najpierw podążają wzdłuż ósemki w jedną stronę, a potem w drugą. Wykonuj ćwiczenie przez cztery minuty.

Przesuwaj kciuk!

Wyciągnij rękę do przodu i wystaw kciuk, jakbyś chciała złapać stopa. Skup wzrok na swoim kciuku i przyciągnij rękę do siebie. Cały czas koncentruj wzrok na kciuku, poruszaj tylko ręką podczas ćwiczenia, ale nie spuszczaj spojrzenia z palca. Przysuwaj powoli rękę na odległość dwóch centymetrów od twarzy i odsuwaj z powrotem na całą długość ramienia. Wykonuj zadanie przez pięć minut.

Spoglądaj blisko i w dal!

Kciuk powinien znaleźć się na wysokości twarzy, 10 cm przed nią. Skup na nim wzrok i przenieś spojrzenie na coś w oddali znajdującego się około 20 lub 30 metrów przed tobą. Spoglądaj raz na kciuk, a raz na obiekt w oddali. Wykonuj to ćwiczenie naprzemiennie. Zadanie powinno trwać tylko dwie lub trzy minuty, a w efekcie bardzo wzmocni mięśnie oczu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here